Romedal Catering AS sine betingelser:
Romedal catering håper din bestilling faller i smak og vi ønsker deg velkommen igjen!
En bestilling er ikke bindende før bekreftelse fra Romedal Catering foreligger.
Bestillingen er, etter bekreftelse fra Romedal Catering, bindende for begge parter.
10% av ordregrunnlaget faktureres ved avbestilling senere enn 20 dager før selskapet og hele beløpet senere enn 10 dager før selskapet.
Generelt:
Alle våre priser er ink mva og er pr person!
Minimum 10 personer pr bestilling av koldtbord, om det ikke er avtalt noe annet med oss før bestilling av mat.
Priser:
Antall gjester kan justeres med +/- 20% av bestilt antall frem til 3 dager før selskapet. Maten vil bli levert til antallet som det betales for.
Endring av antall:
Alle våre retter kommer pent anrettet på fat og i boller som er klare til og settes på bordet for servering, dette låner vi ut gratis til våre kunder.
Dekketøy og serveringsutstyr kan leies ut om det er ønskelig, se på utleie siden.
Din bestilling:
Disse produktene må forhåndsbestilles og betales med kort, og det refunderes ikke penger for uavhentede poser eller kasser. Ordrene kan heller ikke endres etter at de er bestilt.
Bestillingsfrist for poser og kasser er klokken 12.00 dagen før ønsket levering.
Posene og kassene må hentes i vårt landhandleri i Romedal sentrum.
Ønskes disse produktene allergivenlige, må det avtales i god tid!
Lunsjposer og produkt kasser.
Din bestilling hentes, ferdig anrettet og pyntet på fat, fra våre lokaler i Romedal Sentrum. Husk og avtal henting ved bestilling. Utlevering skjer i våre åpnings tider som er Man-Lør 08:00-16:00. Søndager etter avtale. Maten er pent anrettet og pakket pent i spesialkasser som må leveres tilbake. Vi anbefaler at maten står kjølig frem til servering.
Henting av mat:
Vi leverer på døren på bestilling og etter kapasitet. Eksakt leveringstidspunktet avtales ved bestilling og før levering, men i et ønsket tidsvindu skal alltid oppgis. Det er en forutsetning at kunden er tilstede ved levering, hvis ikke vil maten bli etterlatt på leveringsadressen for kundens regning og risiko. Betaling gjøres ved levering eller ved bestilling i våre lokaler i Romedal sentrum.
Ved leveringer må lovlig parkering være tilgjengelig på leveringsadressen, ved mangel på dette må kunden selv være behjelpelig med å ta imot maten på gateplan da våre sjåfører ikke har anledning til å gå ifra bilen uten parkeringsplass.
*Priser for utkjøring oppgis ved bestilling.
Levering av mat:
Alt som lånes ut, gratis, fra Romedal Catering må returneres en av påfølgende 5 virkedager mellom kl 8-16 Man-Fre. Romedal Catering tilbyr henting av retur, det avtales tidspunkt og pris ved bestilling.
Alt av utlån og utleie registreres. Blir det ikke levert tilbake til avtalt tid vil det bli fakturert for tap av utstyr/dekketøy.
Henting/tilbakelevering:
Private bestillinger betales med kort eller kontant, enten til sjåfør ved levering, eller til kundebehandler ved henting eller bestilling på Romedal Catering. Kun bedrifter med godkjent kredittrating faktureres. Ved forespørsel om faktura kredittsjekkes bedriften. Forfallsdato ved faktura er 10 dager. Det er egne gebyr for fakturering.
Betaling:
Oppdager du mangler eller noe feil på din bestilling, så må dette varsles om så raskt som mulig, senest innen 1 time etter levering/henting av mat. Dette varsles på telefon: 62 58 36 15 eller på mobil: 90 75 93 09.
Feil eller mangler på din leverte/hentet bestilling:
Dersom man ønsker å klage på produkter levert fra Romedal catering, skal det gjøres umiddelbart ved levering eller senest 3 timer etter levering. Henvendelser kan gjøres på telefon eller epost.
En epost med tidsmerking vil bli ansett som en henvendelse i tide. Alternativt kan man ringe mobilt nummer som blir oppgitt på svarer etter stengetid.
Romedal catering tar ikke ansvar for behandling og lagring av leverte produkter etter avhenting eller levering. Feil lagring eller skjødesløs håndtering står for kundens regning.
KLAGE:
Romedal catering kan ikke bære ansvar for forhold som ikke er eller kunne vært kontrollert på forhånd. Det kan ikke stilles erstatningskrav eller påberopes rabattering som følge av uforutsette hendelser og eventuelle problemer som måtte oppstå og forhindre produksjon, levering og lignende.
Situasjoner som kan oppstå er f.eks trafikkrelaterte problemer, strømbrudd ved utomhus anlegg, tyveri av eiendom og lignende.
Annet:
Alle priser er inkludert mva. og det forutsetter at man henter og leverer tilbake utlån selv.
Prisene er oppgitt for en leieperiode (1-4 døgn). Med leieperiode menes ønsket levering/avhenting og retur dato. Pris utover denne leieperioden beregnes ved bestilling. Eventuelle tillegg/endringer bør foretas i god tid og senest to dager før levering/hente selv dato. Skadet eller bortkommet materiell blir belastet av leietaker.
Behandling av leid utstyr: skylles å vaskes ved mulighet for det. Porselen og serveringsutstyr skrapes av og plasseres tilbake i stativene de ble levert i. Kopper, krus og glass tømmes etter bruk og settes i sine respektive bakker/ kasser. Duker og servietter må være ristet og tørre. Bord og stoler blir hentet og levert i stabler. Evt. ubrukt utstyr faktureres på lik linje som brukt.